arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳

سخنگوی کاخ سفید: در برابر تهدیدات حوثی‌ها هوشیار خواهیم بود؛ باید این را به عنوان یکی از روش‌های پاسخ ایران [به ترور هنیه]در نظر بگیریم/ تهدیدهاى ایران را جدی می‌گیریم/ به طور مداوم وضعیت نیرو‌های خود در خاورمیانه را ارزیابی مجدد می‌کنیم

کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما به طور مداوم وضعیت نیروهای خود در خاورمیانه را ارزیابی مجدد می‌کنیم تا مطمئن شویم که آنچه برای دفاع از خود نیاز داریم را داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره آتش‌بس در غزه می‌گوید که هنوز معتقد است دستیابی به آن امکان‌پذیر و مذاکرات حتی پس از ترور شهید هنیه ممکن است.

به گزارش انتخاب، کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به «سی‌ان‌ان» گفت: ما به طور مداوم وضعیت نیرو‌های خود در خاورمیانه را ارزیابی مجدد می‌کنیم تا مطمئن شویم که آنچه برای دفاع از خود نیاز داریم را داریم.

او افزود: ما باید مطمئن شویم که منابع و ظرفیت‌های مناسب را در منطقه داریم و وزارت دفاع در حال کار بر روی آن است.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد: نمی‌دانیم آیا اتفاقاتی که اخیرا در منطقه شاهد بودیم بر دستیابی به توافق آتش‌بس تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. ما هنوز فکر می‌کنیم که می‌توان شکاف‌های باریک باقی‌مانده را پر کرد.

این مقام ارشد دولت آمریکا طی اظهاراتی افزود: من از هیچ اقدامی از سوی حماس در مورد جانشینی هنیه اطلاع ندارم و ما گفتگو‌ها با شریکمان قطر را ادامه می‌دهیم.

کربی ادامه داد: هنوز معتقدیم که دستیابی به آتش‌بس امکان‌پذیر است و مذاکرات حتی پس از کشته شدن آقای هنیه ممکن است.

کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به «فاکس نیوز» نیز گفت: ما هنوز در حال بررسی اطلاعات اطلاعاتی با همتایان اسرائیلی خود هستیم و تهدیدهاى رهبر ایران را جدی می‌گیریم.

او در گفت‌و‌گو گفتگو با این رسانه تأکید کرد: ما در برابر تهدیدات حوثی‌ها هوشیار خواهیم بود و باید این را به عنوان یکی از روش‌های پاسخ ایران [به ترور هنیه]در نظر بگیریم.

وی همچنین گفت: هنوز معتقدیم که دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه امکان‌پذیر است و این بهترین راه برای کاهش تنش‌هاست.

نظرات بینندگان